Albelda, Altorricó, Benavarri i Calassanç acolliran concerts del Festival SoNna Huesca

Rosin de Palo, María de la Flor, Guillem Gisbert i la Companyia de Circo “eia” actuaran este estiu a Albelda, Altorricó, Benavarri i Calassanç, respectivament, en el marc del Festival SoNna Huesca.

Concert de l’edició de l’any passat al Castell de Benavarri. Diputació de Huesca

El Festival Sons en la Naturalesa, SoNna Huesca, que enguany celebrarà la seua sisena edició, aterrarà este estiu a la Llitera i la Ribagorça amb concerts a Albelda, Altorricó, Benavarri i Calassanç.

Sorgit com una cita alternativa en temps de pandèmia, els seus escenaris de petit format en enclavaments naturals –la gran majoria– i en espais urbans singulars, van convertir des del seu naixement el Festival SoNna en una aposta de futur. El festival descobrirà enguany l’escenari del passeig del Sifó d’Albelda, debutant en el festival.

Rosin de Palo

Passeig del Sifó (Albelda)

10/08 – 19:30

Aforament: 200

Rosin de Palo és el procés de cerca del nen interior de Samuel Azorín i Mario Vidal, dos estudiants de conservatori amb moltes idees i moltes ganes d’experimentar, que combinen un contrabaix i un set de percussió per a conformar el duo musical més imprevisible de l’escena.

El 2022 van publicar ‘Lo que dura un recreo’ i un any després arribaria l’EP ‘Abloke’. L’any passat es van enrolar en el seu projecte més ambiciós, ‘Ñaque’, i actualment giren amb el més atrevit: compondre i interpretar en directe una banda sonora alternativa per a la pel·lícula ‘Kirikú i la bruixa’.

María de la Flor

Parc de l’Ermita de Sant Bartolomé (Altorricón)

15/08 – 19:30

Aforament: 250

Violinista, cantant i compositora, la formació de María de la Flor en músiques tan diferents com el jazz, el flamenc o la música clàssica la doten d’un pòsit i una profunditat gairebé inèdits en el circuit de la nova cançó castellana. Ho ha demostrat en els seus diferents treballs: ‘Temple’, l’EP amb el qual va debutar el 2021, o el disc ‘Hilanderas’.

Les seues cançons se nodreixen d’influències del folklore hispà i llatinoamericà i sonen referències de cantautors com Amancio Prada o Natalia Lafourcade. María reivindica el valor de la música tradicional en temps d’autotune.

Guillem Gisbert

Castell de Benavarri

08/08 – 19:30

Aforament: 500

Després de quinze anys ininterromputs amb Manel, Guillem Gisbert va iniciar, un any després del tancament de la gira ‘Per la bona gent’, un projecte en solitari, que va culminar amb la publicació al març de l’any passat del seu treball ‘Balla la masurca!’.

El músic barceloní manté, com sempre, la cançó en el centre del seu enfocament, per a continuar fent el que tant li agrada: explorar els seus racons, tocar els seus marges, des de l’ambició, l’elegància i l’eclecticisme.

‘Balla la masurca!’, el primer disc en solitari de Guillem Gisbert, conté onze cançons en les quals ha explorat diversos gèneres musicals i paletes sonores, i ha format diferents equips per a produir els seus temes. Els dos temes que va avançar del seu disc, ‘Les dues torres’ i ‘Waltzing Matilda’, en són dos bons exemples.

Companyia de Circ “eia”

Ermita de la Ganza (Calassanç)

25/07 – 20.30 h

Aforament: 200

La Companyia de Circ “eia” (“impulsos imprevistos acordats” en francès; “sí” en sard) neix el 2009 a partir de la fusió de diversos artistes: Armant Ravenera, Fabrizio Giannini i Cristiano Della Monica (Cirque Vagui, Circ de l’ombra i Le Grand Osim Orchestra) i Francesca Lissa i Celso Pereira (fundadors de la companyia Celso i Frana).

Amb 14 anys d’experiència col·lectiva, cinc espectacles, més d’una dotzena de premis (entre ells el MAX a l’espectacle revelació el 2017) i més de 800 representacions en 25 països, la Companyia «eia» s’ha posicionat com a referència en el circ contemporani.

En el centre de les seues creacions hi ha un circ humà, capaç d’evocar la complexitat de les relacions personals. En esta ocasió, José Luis Redondo (pallasso i equilibrista), Francesca Lissa (acròbata) i Celso Pereira (acròbata i malabarista) comparteixen escenari per a representar ‘La piedra de madera’, “un espectacle de circ teatre especialment recomanat per a persones de més de setanta anys”, com ells diuen, en el qual fins i tot els seients del públic es converteixen en elements fonamentals de l’escenografia.

Autor